Choď na obsah Choď na menu
 


Stavte na zelenú

28. 3. 2011

Odľahčite na jar jedálny lístok, budete sa cítiť fit a pomôžete svojmu zdraviu. Ak váhate, po akej potravine siahnuť, preverte si nielen ich kalorickú hodnotu, ale aj obsah tuku, faktor sýtosti či zdravotnej prospešnosti. Potraviny, ktoré vám prinášame, zaradili odborníci pre nemecký denník Bild do troch skupín. Vďaka nim si ich môžete otestovať. Keď vám na „semafore“ v tabuľke svieti červená, danej maškrte sa radšej vyhnite. Zelená, naopak, znamená, že si jej môžete dopriať do sýtosti, pretože je zdravá. Skontrolujte si s nami, s ktorými potravinami sa budete cítiť naozaj fit. Ako sa vyznať v tabuľkovom „semafore“:

Zelená: Potravina prospieva vášmu zdraviu, doprajte si ju čo najčastejšie. Ak svieti zelená v tabuľke napríklad pri položke „tuk“, znamená to, že obsahuje málo tuku.

Oranžová: Neutrálna hodnota – túto potravinu môžete jesť denne. Ak svieti napríklad v stĺpčeku označujúcom počet kalórií, znamená to, že vás kalorickou hodnotou neohrozuje nijako dramaticky.

Červená: Znamená jasné – stop! Podľa možnosti sa tejto potraviny zrieknite. Červená v tabuľke pri faktore sýtosti znamená, že vás nezasýti napríklad prostredníctvom cenných balastných látok, ale nezdravých živín.

 

Náhľad fotografií zo zložky Tabuľkový semafor

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.